donderdag 15 maart 2012

Spring break was... een hele ervaring ;)

Hallo hallo!!

Het was weer eens tijd om de blog te uploaden! Het koude weer hebben we inmiddels achter ons gelaten en hoe! Het is hier momenteel 25 graden en we mogen dus niet klagen in Nebraska.

Voor spring break vlogen we op maandag naar Florida. Eerst vlogen we naar Orlando waar het ook 25 graden was. In het hostel ontmoeten we een vriendin van Soyoung waarmee we naar Disney zouden gaan. De volgende dag ontmoeten we nog een Braziliaans meisje die ook met ons mee is gegaan. Het was een erg mooi park en een leuke dag! De shows die daar gegeven worden zijn erg spectaculair en daarom heb ik voor jullie wat filmpjes op youtube gezet. De link is onderaan dit bericht te vinden. Oja, in Orlando ben ik voor het eerst sinds 2 maanden Nederlanders tegen gekomen!

Op woensdag reisden we naar Miami per trein. Een rit van zes uur door een mooi landschap. We kwamen 's avonds laat in Miami aan. We werden veel gewaarschuwd voor de criminaliteit in deze stad maar hier hebben we niks van gemerkt. In tegendeel, in de bus begon er telkens weer iemand met ons te praten. De volgende dag zijn we naar Everglades National Park gegaan. Hier deden we een airboat tour en zagen we veel wilde dieren: krokodillen, schildpadden etc. Die middag hebben we doorgebracht op het strand en de boulevard - het was 30 graden! Op vrijdag gingen we vroeg naar het Miami Seaquarium, waar we zeedieren konden bekijken. Bij binnenkomst mochten we op de foto met een papegaai op onze arm. In het park hebben we diverse shows gezien met dolfijnen en zeeleeuwen. Helaas vlogen we in de avond weer terug vanuit Fort Lauderdale! Ik vind Miami toch wel één van de gaafste steden waar ik geweest ben.

John was blij dat we weer terug waren. Lekker op slippers, met shorts en shirt aan naar de les! Zaterdag zijn we naar de old market gegaan om te eten en verder was het een rustig weekendje. Vandaag ben ik erg sportief geweest: in de ochtend getennist, in de middag gejogd en in de avond getennist. Daarnaast heb ik met mijn ouders geskyped in de middag. Verder ben ik vandaag met Kelsey (Amerikaan) wezen kijken voor een huis voor haar in Omaha. Vervolgens zijn we naar Midtown gegaan om daar te eten, was gezellig! Voor het weekend hebben we nog niet echt plannen. Vrijdag ga ik nog naar de old market eten met Majo uit Ecaudor.

De schoolresultaten vallen ook niet tegen. Voor Human Resource Management haalde ik 100% > A en voor Managerial Communication haalde ik 88% > B. Morgen nog even wat lessen bijwonen en dan is het alweer weekend.

Op 2 mei arriveren mijn ouders in Omaha. Zij brengen de eerste nachten in de VS door in Chicago en komen dan richting Nebraska. Op 6 mei vliegen we richting Los Angeles om vervolgens met een camper door Californië te touren. Zo staan onder andere San Fransisco en Las Vegas op de planning! Heel misschien gaan we met pasen ook nog een paar dagen weg met een paar vrienden. Deze plannen zijn nog niet concreet!

Mijn ouders vertelden mij dat jullie ook een dagje mooi weer zullen hebben vandaag! Geniet ervan! Ik zal jullie nog wat extra zonnestralen toesturen. Het is weer een behoorlijk verhaal geworden. Daarnaast heb ik een boel foto's en video's voor jullie ge-upload. Ik zou zeggen: veel kijkplezier en tot horens!

Foto's: https://picasaweb.google.com/111235626535684088551/March152012#5720003606983426626

Video's:
Filmshow Disney:
http://www.youtube.com/watch?v=wf8JOO356AI&list=UUHVjRAt7jwuG1fxeTy95aOg&index=2&feature=plcp

Motorshow Disney:
http://www.youtube.com/watch?v=7e6IQUu_SOE&list=UUHVjRAt7jwuG1fxeTy95aOg&index=1&feature=plcp

Lasershow Disney:
http://www.youtube.com/watch?v=W8xfLQrs_YM&list=UUHVjRAt7jwuG1fxeTy95aOg&index=4&feature=plcp

Vuurwerk Disney:
http://www.youtube.com/watch?v=KHcWenx5Sw8&list=UUHVjRAt7jwuG1fxeTy95aOg&index=3&feature=plcp

7 opmerkingen:

  1. Heee lief broertje,

    Leuk verhaal weer hoor :) Genoeg meegemaakt in ieder geval! De foto's en video's zien er goed uit. Ik spreek je vanavond op skype!!

    Liefs Leo!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Nick,
    Leuke foto's en verhalen. Als je weer thuis bent heb ik nog wel een pilsje voor je, en die kost geen 275 dollar.
    Veel plezier nog en rustig aan met de feestjes.

    Groetjes Gerrit Z.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Nick,
    Mooie foto's en verhalen.
    Als je terug bent in Nederland heb ik nog wel een pilsje voor jou die geen minder dan 275 dollar kost.
    Veel plezier nog en rustig aan met de feestjes.

    groetjes Gerrit Z.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tweede bericht geplaatst met een promillage gelijk aan dat van jou.
    G.Z.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Broertje! Leuk verhaal, veel op stap met meiden hebben we je toch opgevoed tot een echte ladies-man ;). Hopelijk gaan wij binnenkort ook skypen! Hier wordt het deze week 16 graden met zon, maar vandaag nog niet :). Veel plezier en succes met het schrijven van je opstel ;). Liefs Josien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Nick!

    Alweer genoeg beleefd lees ik, en ja zo kosten die biertjes je wel wat extra! Gelukkig alweer snel vergeten door Florida en Miami;) Het is hier inderdaad lekker weer, maar rondlopen in shorts en op slippers is nog iets te ambitieus..

    Have fun! Groetjes Marije

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hééééééé zuipschuit,
    Het hoge alcoholpromilage is toch wel gekomen van Grolsch bier he.
    Anders is het dubbel zo zonde van de hoge boete die je hebt gekregen.(leuke ziekenhuis foto)
    Het is leuk om jou verhalen te lezen en jouw foto's en video's te zien.
    We kunnen goed merken dat je het daar geweldig naar je zin hebt.

    Hou je taai!!

    Groeten, René, Ria, Jeroen en Thomas

    BeantwoordenVerwijderen