woensdag 22 februari 2012

Spring break in zicht!

Beste allemaal,

Het is alweer lang geleden dat ik deze blog van een verhaal heb voorzien. Uiteraard doe ik mijn best om jullie op de hoogte te houden. Meestal update ik mijn blog als ik even een avondje helemaal niets heb. John is van huis dus ik kan rustig mijn verhaaltje typen. Het was de laatste weken erg druk met huiswerk omdat we ons allemaal voorbereiden op de 'midterms'. Dit zijn de examens/essays die voor spring break worden afgenomen. 

Spring break kun je vergelijken met de voorjaarsvakantie in Nederland. Een groot deel van de Nederlanders gaat op skivakantie, een groot deel van de Amerikanen gaat op 'service trip'. Dit is een trip waar je iets voor de gemeenschap gaat betekenen. Bijvoorbeeld daklozen van eten voorzien in Detroit. De trips gaan naar plekken in het hele land en veel studenten doen dus vrijwilligerswerk in hun vakantie. Het wordt dus erg rustig op campus in deze week en dit is voor ons een reden om erop uit te trekken. We gaan naar Orlando en Miami in (het hopelijk zonnige) Florida. Ik ga samen met Soyoung en we gaan o.a. naar Universal Studios, Seaquarium en Everglades National Park. We vliegen via Denver naar Orlando en terug vanuit Fort Lauderdale via Chicago. John heeft helaas geen geld en Hide gaat naar Hawaii, de Amerikanen gaan op service trip.   

De afgelopen weken heb ik me nog steeds geen moment verveeld (buiten het leren om ;) ). Het international student diner was erg leuk en er was erg lekker voer. Ik zat naast Jennifer uit Ecuador die heeft mij aan het Latijns-Amerikaanse voedsel gekregen. Verbazingwekkend lekker! Een paar dagen daarvoor had mijn leraar van het vak 'Asian Studies' een Aziatische chef in huis gehaald. Hier heb ik voor het eerst sushi gegeten en een heleboel loempia's naar binnen gewerkt. Er was ook een vrouw uit Japan overgekomen om over Hiroshima te vertellen.

Afgelopen zaterdag zijn we naar de musical 'CATS' geweest. De broadway crew was in Omaha neergestreken tijdens hun tour door de VS. Ik was behoorlijk brak omdat we de dag ervoor een feestje hadden. We snapten niet helemaal wat ze probeerden te vertellen, maar de muziek was goed. Daarna zijn we naar de old market gegaan om een hapje te eten. Die avond hebben we nog gepokerd op de campus. 

Uiteraard ga ik ook nog gewoon naar school. Voor mijn eerste tentamen (marketing) heb ik een score van 84% behaald. Het cijfer wat ik hiermee krijg is een B, dit ligt in Nederlandse maatstaven rond een 7-8 volgens mij. Het valt me tijdens het studeren op dat Nederlandse bedrijven wereldwijd behoorlijk veel bekendheid hebben. In het tentamen marketing gingen drie vragen over Nederlandse bedrijven: Wolters-kluwer, ING en KLM. Daarnaast kent elke wereldburger het merk 'Heineken'. Mijn tweede examen heb ik ondertussen ook al gehad. Volgende week heb ik nog een tentamen en een essay. Vandaag heb ik besloten om één vak te laten vallen: Interpersonal Communication. Om de simpele reden dat ik mezelf iets meer vrije tijd gun :)

Het bier smaakt hier erg goed. We hebben hier gewoon Leffe, Heineken, Warsteiner, Grolsch en Hoegaarden. Met Hide uit Japan (bierliefhebber pur sang) heb ik al veel discussies gehad over het feit dat Heineken beter smaakt als Grolsch. Hij heeft volgens mij tukkerbloed. Ik dacht dat fake id's alleen in films voor kwamen.. nou echt niet! Enorm veel studenten hebben er één en het kost zo'n 70 dollar. Tot nu toe kan ik het nog prima af zonder fake id. 

We hebben twee weken geleden enorm veel sneeuw gehad. De sneeuw is nu weg en het weer is een stuk aangenamer. Ik heb weer een hoop foto's geüpload voor jullie beeldvorming (wel censuur op toegepast :) ). Laat hieronder weer een berichtje achter als je tijd hebt :)

Tot horens!

Oja, ik kwam nog een stukje erg goede Belgische televisie tegen: 

6 opmerkingen:

  1. Nice man! En uiteraard is Heineken beter als Grolsch;). Veel plezier nog! gr. paul

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heej onze lieve Nick22 februari 2012 om 14:46

      Wat hebben we vanavond leuk met je geskyped! (Voor jou 13.30 uur in de middag)
      Prachtig dat je het leuk en goed hebt en dat het studeren goed gaat.
      Ook dat je ernaast leuke kontakten hebt opgebouwd .
      We zien nu al uit naar begin Mei dat we bij je komen.

      Verwijderen
  2. Haa levensgenieter!

    Klinkt en ziet er wederom goed uit! Bier drinken en studeren en dan nog goede cijfers halen ook, netjes!:) Inmiddels al beerpong master geworden?

    Groetjes Anneloes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi held! Mooi om weer even een update te krijgen van je avonturen in Amerika. Als ik dat zo hoor vermaak je je prima. Ik hou het bij een kort berichtje, want straks wordt er nog even geskyped! Tot straks! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zie nu pas dat je weer nieuw verhaal gepost hebt. Je staat tussen mijn favorieten :P. Wanneer is springbreak dan? hier is het ondertussen al voorjaarsvakantie. Mooi om te lezen dat je het goed naar je zin hebt daar. Geniet er maar van. Jooooo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Nick!

    Dat klinkt allemaal weer erg jaloersmakend en gezellig daar. Vind je argument om een vak te laten vallen gerechtvaardigd;) en top van je B!

    Have fun, ik ga je foto's ff bekijken!

    Marije

    BeantwoordenVerwijderen