donderdag 26 januari 2012

Eerste drie weken vlogen voorbij!


Dear followers,

Ten eerste bedankt allen voor de leuke reacties! Keep 'em comming!
Voor mij is het erg leuk om te lezen wat jullie in Nederland meemaken! Mijn ouders vertelden dat het erg veel regent in Nederland. Ik leef met jullie mee ;).

Drie weken geleden liep ik op Schiphol. Nu ben ik hier al erg gewend en het Amerikaanse leven bevalt mij erg goed! De temperatuur is de laatste dagen erg aangenaam en het leven op campus is goddelijk. We gaan hier in principe elke dag samen brunchen en dineren. Er zijn tal van eettentjes op de campus waar we dagelijks kunnen aanschuiven. Het is allemaal wat ongezonder maar goed, dat weet je als je naar Amerika gaat (en bij mij kunnen er nog wel wat kilootjes aan).

Zelf koken kan ik ook maar beter niet doen. Laatst ging ik zelf een ei bakken omdat ik de lunch gemist had. John had mij niet verteld dat ik één pan beter niet kon gebruiken.. De pan ontwikkelde erg veel rook en binnen no-time ging het rookalarm af. De campuspolitie stond ook binnen een paar minuten voor de deur..!

Er moet uiteraard ook nog gestudeerd worden. Ik volg hier de volgende vakken:
- Global Marketing
- Asian Studies
- Managerial Communication
- Interpersonal Communication
- Human Resource Management
- (En tennis ;))
We werken erg veel in groepjes waardoor je weer nieuwe mensen leert kennen. Mijn leraren zijn heel relaxt in omgang en gebruiken mij erg veel als voorbeeld. Zo dacht de Global Marketing leraar een mooi voorbeeld te opperen op het gebied van cultuurverschil. Hij dacht dat alle Nederlanders dezelfde achternaam hebben. We krijgen aardig wat huiswerk op en om deze reden zijn we veel in de bibliotheek te vinden. Nederland kan nog veel leren van het Amerikaanse onderwijssysteem.

Naast mijn studie zit ik nog bij de international club. Dit is een vereniging voor alle internationale studenten op Creighton (in totaal 177 studenten). Van deze 177 studenten zijn er slecht vier Europeanen. Twee uit Litouwen, één uit Slowakije en ik. Er zijn erg veel studenten uit Azië en Latijns-Amerika. Een handje vol internationals komt opdagen bij de meetings. We zijn op dit moment bezig om een diner te organiseren met voedsel en optredens uit de verschillende culturen.

In het weekend zijn we Omaha in gegaan en 's avonds hebben filmpjes gekeken en wat gedronken.
Gisteravond hebben we behoorlijk doorgehaald: rond vier uur ging het licht uit. Vandaag ben ik gaan hardlopen. Hierbij ben ik de staatgrens overgestoken (naar Iowa) en ik ben naar het vliegveld gelopen. De omgeving is best mooi, de volgende keer zal ik wat foto's schieten. We hebben zojuist een potje pool gespeeld en zijn nu even aan het chillen. Mijn weekend is al begonnen want op vrijdag heb ik geen lessen!

Mijn adresgegevens:
Creighton University - Nick Roetert Steenbruggen
2500 California Plaza
Mailbox #194, Davis Square
68178 Omaha, NE
United States

De foto's zijn ook weer up-to-date. Deze kun je rechtsboven vinden (klik op één van de foto's). Ik hoor graag hoe het in Nederland gaat!! Over zo'n twee weken horen jullie weer van mij.

Ciao!

6 opmerkingen:

  1. Hannes Hilgenkamp27 januari 2012 om 04:45

    Ha Nick! Gaaf man, mooi dat je t zo naar je zin hebt daar, ben best een beetje jaloers. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Nick!

    Bijna een maand alweer, dat gaat snel! Mooi dat het zo bevalt:) En ik ben benieuwd naar meer foto's!

    Groetjes Marije

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De Maatsjes van de kosterserf27 januari 2012 om 08:52

    Hè Nick je vader en moeder vertelden gisteravond nog over je op de verjaardag van Carola dat je het zo naar je zin hebt, helemaal fantastisch!!En dat je ouders nog lekker naar je toe komen, blijf genieten maar dat lukt volgens mij aardig. Kennen we je nog wel weer als je terugkomt, want volgens mij kom je aardig wat kilo's aan daar. Dus doe de volgende keer ook een foto vanjezelf erbij dan weten we in tussentijd ook nog hoe je eruitziet hahaha.
    Nou leuk weer wat van je gehoord te hebben.

    groetjes Jorick, Merijn, Roy en Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He Nick super dat je het goed maakt in de USA. Je belevenissen te lezen is leuk met al die buitenlanders.
    Het gaat je goed we blijven je volgen.
    Groetjes uit Dalfsen
    Henk en Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Nick!

    Time flies when you're having fun! Leuk verhaal weer! Nog geen spleetoogjes gekregen van al die Aziaten om je heen?;) Haha, anders krijg je ze wel van avondjes doorhalen he..:P

    Geniet mooi verder!

    Liefs, Anneloes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hans en Willemien17 februari 2012 om 12:11

    Beste Nick,

    Fijn te horen dat het nog goed met je gaat, inmiddels hebben we al veel vorst en sneeuw en een bijna Elfstedentocht achter de rug. Nu maar hopen dat de lente snel begint. Bij ons is alles goed, Jolijn en Merel zijn allebei afgelopen maandag begonnen met de stage. Merel bij Randstad in Zwolle, Jolijn bij een bedrijf in Amsterdam, zijn nog druk zoekende naar een kamer. Hebben komende week wat afspraken weer in Amsterdam.

    Voor de rest geen bijzonderheden, Willemien is deze week jarig geweest en weer veel mensen over de vloer, jou niet onbekend denk ik.

    Nienke komt binnenkort de skibox bij ons ophalen voor een weekje skien, nu ik dit schrijf denk ik aan het skiongeval van Prins Friso vanmiddag. Ziet er niet goed uit voor hem. Blijft toch een riskante sport. Dan kun je beter maar tennissen.

    Nou veel suuces nog met de opleiding en geniet van de vrije tijd.

    Groeten uit Wijhe van,

    Hans, Willemen en kids + dog

    BeantwoordenVerwijderen