donderdag 5 april 2012

Laatste maandje in Omaha!

Beste lezers!

Ten eerste wil ik jullie alvast fijne paasdagen wensen vanuit de Verenigde Staten!
Leuk dat jullie weer lezen en laat vooral weer een reactie achter :)

Evenementen als Pasen worden hier groots uitgemeten. Alhoewel er bijna elke dag wel weer een ander evenement op de campus is (ik weet niet hoe ze het telkens weer kunnen verzinnen). Het leven is hier nog steeds goed. Voordat ik in Nebraska arriveerde dacht ik mijn winterjas elke dag nodig te zijn. Inmiddels hebben we de 32 graden hier al aangetikt en het kan hier 40+ graden worden. De komende dagen blijft het kwik helaas steken rond de 20 graden! In Nederland is het nog kouder dus wat dat betreft mag ik niet klagen natuurlijk. De campus ziet er wel erg mooi uit in deze tijd. Overal bloemen en zelfs schildpadden > zie foto's!


Ondertussen neem ik deel aan de 'soccer intramurals'. Op de zondagavond voetbal ik met een gemengd team in een competitie. Op maandagavond voetbal ik in een mannenteam. We hebben het erg gezellig, helaas zijn de resultaten nog ietwat teleurstellend! Ik heb fel oranje schoenen besteld. Deze worden zo goed gebruikt dat mijn blaren geen tijd hebben om zich te herstellen.

Het einde hier in Omaha begint langzamerhand in zicht te komen. Nog minder dan vijf weken! Op 6 mei vlieg ik via Salt Lake City naar Los Angeles. Om vervolgens met mijn ouders tot 22 mei door Californië gaan trekken. Ik blijf nog tot 30 mei in de Verenigde Staten. Mijn logistieke kennis kwam nog even van pas om de volgende planning in elkaar te zetten:
22 Mei: Los Angeles > Seattle
23 Mei: Seattle (o.a. Boeing fabriek)
24 Mei: Seattle > Vancouver > Toronto
25 Mei: Toronto > Niagara Falls
26 mei: Niagara Falls > Washington
27 mei: Washington > New York
28 mei - 30 mei: New York
30 mei / 31 mei: New York > Frankfurt > Amsterdam

Op school gaat het ook nog allemaal zijn gangetje. Het is erg makkelijk bij te benen de laatste weken. Wij gaan in het paasweekend naar Minneapolis. Met zo'n acht personen gaan we richting deze stad in het Noorden van de Verenigde Staten.



De foto's heb ik weer bijgewerkt (36 stuks maar liefst). Nogmaals fijne paasdagen en tot over minder dan twee maanden!

6 opmerkingen:

  1. Ha Nick!

    Nog steeds volop aan 't genieten zo te horen! Haha, mooie knallies, die voetbalschoenen! Zullen straks wel wat minder staan bij je rood-gele outfit, dus misschien moet je toch maar overgaan op een blauw-wit tenue...;)

    Nou, geniet mooi verder daar! Wij drinken er eentje op je tijdens het gourmetten overmorgen:)

    Xxx Anneloes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Nick,

    Ik had een enorme tekst voor jou getikt ongeveer 2 A4-tjes en gaat het niet goed met de publicatie. In het kort kwam het hierop neer.

    - opvallend dat je weinig aan het studeren gaat had begrepen dat het om een pittige opleiding ging, zie alleen maar kiekjes van mooie meiden, mooie plaatsen (zonnig) en merk dat je alleen maar aan het feestvieren bent.
    - als ze dit 30 jaar gelden hadden had ik zeker gebruik gemaakt van deze moeglijkheid, maar helaas!!
    - je doet veel ervaring op, comazuipen, in aanraking met de politie komen, de zusters in het zieknhuis leren kennen, de ervaring op te doen dat je eev na de beste voetballers van het team bent.

    - bij ons gaat ook alles goed Merel en Jolijn doen het goed met de stage en ook met Sam en Fleur gaat het prima.
    - enkele weken geleden mijn auto open gebroken (ruit ingeslagen) en tijdens een beurs in Duitsland op klaarlichte dan mijn laptop, jas ed gestolen. Veel leergeld betaald omdat niet alle gegevens op een back-up stonden. Laat dit ook voor jou een goed les zijn.
    - krijg eind van de maand een nieuw company-car, rij nu in een Dodge Journey en krijg ook weer een Amerikaan een Chevrolet Orlando. ze zullen daar wel rondrijden, de kleur wordt zwart.
    - we gaan ons voorbereiden op Pasen, de vriend van Merel, Reci, is gekomen en we proberen ondanks het slechte weer maar een mooi weekend van te maken. In ieder geval weer veel eieren eten.
    - Weersverwachten Pasen: begint droog en koud en eindigt met regen, zal bij jou wel veel anders zijn.

    Nou veel plezier nog de komende weken met je "studie" en geniet ook met z'n drieen als pa en ma er is.

    groeten uit Wijhe,

    Hans, Willemien, Jolijn, Merel&Reci, Fleur, Sam en Neuf

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heee lieve Nick,

    Wat een goed verhaal weer! Je hebt het in ieder geval goed naar je zin :) Wel geleerd van het bezoekje in het ziekenhuis en minder gaan drinken?
    Leuk reisje heb je in het vooruitzicht! Een strakke planning en genoeg vliegtuigritjes in ieder geval!
    Geniet ervan en tot snel van pap en mam!

    Liefs pap, mam en Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed voor mekaar daar Nick, geniet er nog maar even van, want voor je het weet zit je weer in het prachtige nederland(Dalfsen). Heb je eind april nog tentamens dan? Mooi planning ook, wordt nog een drukke laatste week ;).

    Veel plezier daar in Amerika,

    johoo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nicky!

    Zwaar jaloers word ik wanneer ik je berichten lees over het mooie weer dat je hebt in Amerika! De foto's die je er bij hebt geüpload maken mijn jaloezie alleen nog maar erger, haha. In Nederland ook al een dagje op het terras kunnen zitten, maar daar is het helaas bij gebleven. Het mindere weer bevordert mijn leerprestaties wel weer ;)

    Ik zie dat je ook nog een mooie planning hebt gemaakt voor de laatste weken. Ziet er goed uit hoor. Op mijn verjaardag op reis naar de Niagara falls. Lekker hoor! Een weekje later alweer gezellig in NL te vinden, dus dan moet je maar spoedig langs komen in Groningen op de nieuwe kamer te bewonderen! :)

    Geniet er nog van in Amerika en we houden contact!

    Marc

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Enigszins late reactie hier maar tof verhaal weer! Nou je had vast wel door dat onze moeders weer aardig wat wijntjes op hadden tijdens het gourmetten (ja, bij deze is dat nu openbaar gemaakt) maar het is ook vastgelegd op film dus je ziet het nog wel terug;)
    Die voetbalschoenen van jou, die zijn gewoon fluorescerend volgens mij! En ik zie ook aan de foto's dat het beerpongen nog steeds de andere populaire sport is daar, goed bezig!

    Geniet ervan, ook straks samen met je ouders!

    Groetjes Marije

    BeantwoordenVerwijderen