vrijdag 6 september 2013

Update vanuit Riaad

As-Salamu Alaykum ! 'Vrede over u' (gebruikelijke begroeting)

Ondertussen alweer twee maanden woonachtig in het Midden-Oosten en het gaat nog steeds prima. We hebben ondertussen al een redelijk netwerk hier opgebouwd en dat is echt essentieel als je het hier naar je zin wilt hebben. Zo zijn we vorige week uitgenodigd om een Saoedische vriend thuis te bezoeken. Natuurlijk waren alle vrouwen in het gezin van tevoren ingelicht en mochten die niet beneden komen. Ook spreek ik hier regelmatig af met een vriend die ik in Amerika heb ontmoet.

Van de dreigingen in deze regio krijgen wij gelukkig niet echt veel mee. Ik ben ondertussen voor een tweede maal in Dubai geweest en heb daar o.a. de top van de Burj Khalifa (hoogste gebouw ter wereld) bezocht. Daarnaast zijn we naar Koeweit geweest. Koeweit stad is zeker de moeite waard. Er ligt ook een eiland in de buurt (Failaka Island) waar je verlaten dorpen kunt vinden van de Iraakse invasie. Erg indrukwekkend! We zijn ook naar Bahrein geweest.

Voor de komende maand hebben we ook geen verkeerde vooruitzichten. Komende donderdag vlieg ik naar Abu Dhabi. De woensdag daarop naar Sri Lanka en op de terugreis pakken we Qatar ook nog mee. We hebben ook Oman geboekt voor in oktober, dat schijnt één van de mooiste landen in deze regio te zijn. Daarna heb ik alle Golfstaten bezocht!

Op het werk gaat het nog prima. Het is vooral leuk om met de Saoedische mensen samen te werken. Daarnaast heb ik mijn eigen project gekregen en daarvoor moeten we ook veel vergaderingen houden met de Saoedische collega's. Tot nu toe heb ik twee Nederlanders ontmoet in Riaad. Één Nederlandse vrouw woont hier in de compound en een Nederlander werkt bij ons in het gebouw op de luchthaven. Wij zijn ondertussen met zeven trainees hier (allemaal Duitsers) en we kunnen het goed met elkaar vinden!

Volgens mij zijn de zonnestralen die ik heb opgestuurd goed aangekomen in Nederland. De Nederlandse zomer was volgens mij niet verkeerd dit jaar! Hopelijk krijgen jullie ook een goede nazomer! Het is hier nog steeds 42 graden.



Dit keer heb ik meer foto's voor jullie, je kunt deze foto's bekijken door op de onderstaande foto te klikken:

Ik hoop wat van jullie te horen en alvast een goed weekend!

Nick vanuit Riaad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten