dinsdag 3 januari 2012

Welkom!

Welkom op de blog van Nick Roetert Steenbruggen!

Op 6 januari 2012 vertrek ik voor vijf maanden naar de Verenigde Staten. Via deze website zal ik proberen om jullie in Nederland op de hoogte te houden. Tot 6 mei zal ik studeren aan Creighton University te Omaha (Nebraska). http://www.creighton.edu.

Komende vrijdag vertrek ik om 07:10 vanaf Schiphol via Frankfurt naar Chicago. De vlucht wordt uitgevoerd door Lufthansa en landt rond 13:00 plaatselijke tijd in Chicago. Ik verblijf twee nachten in deze miljoenenstad om vervolgens door te vliegen naar Omaha. Op 8 januari komen alle 170 internationale studenten aan. Daarnaast komen alle Amerikaanse studenten komen terug van vakantie. De dag erop volgt een introductieprogramma voor de internationale studenten. Tijdens deze introductie zullen we elkaar, de campus, de stad en de gewoontes leren kennen. 

Het ISEP (International Student Exchange Program) biedt mij een slaapplaats en ontbijt, lunch en avondeten. Een Amerikaanse student krijgt de mogelijkheid om in Amsterdam te studeren, het is namelijk een uitwisselingsprogramma. De vijf vakken die ik daar ga volgen worden aldaar vastgesteld. 

Op 30 april vliegen mijn ouders naar de Verenigde Staten. Zij gaan eerst naar Chicago en vervolgens naar Omaha. Vervolgens vliegen ze door naar Los Angeles om met een camper door o.a. Californië te trekken. Indien ik met ze mee wil reizen, dan kan dit. Op 31 mei vlieg ik terug uit New York JFK. 

Het volgende bericht volgt vanuit Omaha!

9 opmerkingen:

  1. Hey lieve Nick, wij vinden het hardstikke leuk dat je dit gaat doen, al zullen we je wel missen.
    We wensen je daar een hele fijne tijd toe met al de nieuwe mensen die je daar gaat ontmoeten. Hopenlijk blijft er ook wat tijd over om te studeren.
    We zien er naar uit om je daar op te zoeken.

    Liefs mamma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Have fun, bro ;)! Maar... we gaan je eerst nog even uitzwaaien midden in de nacht :S! Tot donderdagnacht, X N

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Nick,

    Een mooie onderneming om naar Nebraska te gaan.
    We hopen dat je er veel ,,wereldervaring " opdoet en dat je je studiepakket met een goed resultaat mag afsluiten. We houden regelmatig kontakt en komen je in Mei opzoeken.
    Have a nice time.
    Your pap

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Nick!

    Ik ga je berichtjes volgen hier, super! Goede reis en have fun (oja en dat je ook maar veel mag leren uiteraard!)

    groetjes Marije

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hee hoi Nick, leuk dat we je n beetje kunnen volgen. Geniet dr van!
    Succes met de kennismaking en studie. Groetjes, Rik en Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nick we je wensen daar een fijne en succesvolle studietijd toe maar geniet ook van de Amerikaanse leefstijl. We blijven je volgen. Gr. Henk en Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heee broertje!
    Mijn vorige berichtje is een beetje mislukt en ondertussen zit je alweer in Omaha! Geniet ervan!
    De foto's van Chicago zien er goed uit in ieder geval :)
    Veel plezier met de introweek!

    Dikke kus Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha die Nick,
    Je hebt er lang naar uit gezien en nu ben je in het grote Amerika.
    We hopen dat jou tijd daar, je brengt wat je er van verwacht.
    Geniet van de tijd daar, want het is ik zo weer voorbij.
    Het ga je goed daar en we hopen nog eens van je te horen.
    Pas goed op jezelf.
    Groetjes van Bert, Annet, Paul, Tom en Kristel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Nick,
    Hoe gaat het met jou in de States?
    We hebben net met Rikje gebeld en die gaan nu opweg naar Amsterdam.
    Leuk dat je ze straks weer ziet.
    veel plezier daar en misschien tot 2 juni.

    groetjes van ons allemaal,
    Gerrit,Gerrie,Wouter,Willemijn en Tim

    BeantwoordenVerwijderen